Thursday, March 31, 2011

ALLAH AKAN KEMBALIKAN FITNAH KEPADA TUANNYA



ALLAH AKAN KEMBALIKAN FITNAH KEPADA TUANNYA

Assalamualaikum moga diberikan kekuatan di dunia
ini. Dewasa ini penulis asyik dok dengar pelbagai-bagai fitnah maklum la sekarang dunia serba boleh. Moga orang yang buat fitnah itu bertaubat dan orang yang difitnah itu bersabar la dan yakin Allah bersama orang yang dizalimi. Penulis tertarik dengan ucapan Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man di Shah Alam berkenaan dengan fitnah moga sama-sama kita mengambil pengajaran. Apa kata nya : tidak mustahil Allah kembalikan fitnah kepada tuan punya serta menjadikan fitnah tersebut sebagai sumber kebangkitan rakyat melakukan perubahan..

Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man


Menurut beliau, Islam mengajar umatnya supaya menyelidik dan mengkaji terlebih dahulu setiap berita yang diperolehi bagi mengelak berlaku fitnah yang boleh menjatuhkan maruah seseorang.

Beliau juga menjelaskan bahawa sesuatu fitnah itu akan laku untuk beberapa waktu kerana kebenaran akan terselah juga akhirnya.

Menurut beliau, apabila fitnah itu datang sukar untuk membezakan sama ada betul atau tidak kerana manusia akan menjadi kelam kabut.

Sehubungan dengan itu, beliau mengingatkan seluruh umat Islam bahawa fitnah ibarat suatu yang sedang tidur dan Allah akan melaknat sesiapa saja yang mengejutkan (melemparkan) fitnah.



No comments:

Post a Comment