Tuesday, March 29, 2011

BUAH KELAPA....?

Assalamualaikum bersyukur kepada Allah s.w.t dan selawat serta salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w. Moga diberikan kekuatan ketakwaan dan keimanan yang jitu kepada kita semua.

Pada hari ini dan seperti biasa selepas Magrib Masjid kampung penulis diisi dengan kuliah Magrib yang disampaikan oleh ustaz-ustaz yang telah dijadualkan oleh ahli jawatankuasa masjid. Kuliah Magrib kali telah disampaikan oleh Yang Berbahagia Rektor Kolej Universiti Islam Zulkifli Muhammad (KUIZM), Dr. Shahbudin Ngah.



Rektor KUIZM, Dr. Shahbudin Ngah


Disini penulis ingin kongsikan kepada pembaca antara peringatan yang diberikan oleh Dr. Shahbudin Ngah ialah " ingatlah bahawa kita ini adalah seperti Buah Kelapa kerana Buah Kelapa itu gugur tidak ikut waktu adakala masih muda gugur dulu dari yang tua dan adakala tua baru muda begitulah perumpamaan kematian sebenarnya yang dibawa oleh Dr. Shahbudin Ngah dalam mengingatkan kepada jemaah tentang kematian dan ambillah kesempatan yang masih hidup ini untuk bertakwah kepada Allah dan hidup dalam kehidupan Islam yang sebenarnya.




" Kematian itu perumpamaan Buak Kelapa"

No comments:

Post a Comment